Často kladené dotazy k náhradnímu plnění 2018 (FAQ)

Nejčastěji se v souvislosti s náhradním plněním 2018 ptáte na tyto dotazy

Otázka: Ráda bych si upřesnila, zda faktury k potvrzení budete zasílat vy mě, nebo je mám posílat já vám?

Odpověď: Faktury musí dodavatel zaevidovat do 30- ti dnů od zaplacení do elektronické evidence náhradního plnění. Vy pouze očekávejte e-mail z portálu Ministerstva práce a sociálních věcí, na základě kterého potvrdíte a odsouhlasíte zaevidované


Otázka: Za jak dlouho mi dorazí e-mail po potvrzení faktury?

Odpověď: Potvrzovací e-mail Vám dorazí do 30-ti dnů od zaplacení faktury, tuto lhůtu má dodavatel pro zaevidování do elektronické evidence náhradního plnění.


Otázka: Mohu si zkontrolovat na portálu Ministerstva práce a sociálních věcí, které faktury dodavatel již zaevidoval?

Odpověď: Bohužel v současné chvíli není možné, ale Ministerstvo práce a sociálních věcí na tom pracuje a chtěli by spustit do konce tohoto roku


Otázka: Jak mám postupovat, když chci změnit e-mailovou adresu, na kterou má chodit notifikace o zaevidování faktury.

Odpověď: V případě požadavku na změnu e-mailové adresy je nutné tuto skutečnost zaslat svému dodavateli, aby změnil v elektronické evidenci náhradního plnění.


Otázka: Budou údaje o náhradním plnění, které bylo poskytováno od 1. 1. 2017 do 30. 9. 2017, dostupné v evidenci k nahlédnutí pro odběratele, když jim nebude rozesílán upozorňující e-mail? Mohou se odběratelé do evidence přihlásit?

Odpověď: V elektronické evidenci náhradního plnění zatím není zapracována funkčnost pro nahlížení odběratelů. Ministerstvo práce a sociálních věcí připravuje možnost prohlížení evidovaných dokladů odběratelem. Tuto možnost budou mít registrovaní odběratelé s ověřeným mailem